دختری در شهر میانه که معجزه می کند! +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، خبری از شهرداری میانه اسفند ماه سال گذشته در وب سایت های محلی درج شد. خبر با عنوان " استیضاح شهردار میانه توسط یک دختر بچه " مربوط به خانم یاشنا مشایخی که ۲۱ اسفند ماه ۹۳ به نمایندگی از اهالی شهرک اندیشه و با همراهی پدرش به ساختمان شهرداری آمد و پیغام مردم  این منطقه به شهردار انتقال داد.

یاشنا خانم در این دیدار به شهردار میانه گفت: آقای شهردار ماشین پدرم در خیابان اندیشه خراب می شود، و سرویس هم موقع رفتن و آمدن به مدرسه بالا و پایین می پرد که ما داخل آن دل درد می گیریم، لطفاً زود زود این مسیر را آسفالت کنید!

آقای مشایخی، پدر یاشنا در خصوص کنجکاوی دخترش گفت: گویا یک روز در کلاس مدرسه، خانم معلم دخترم در مورد شهر و موضوع شهرداری بحث و گفتگو کرده اند و از همان روز یاشنا شدیداً اصرار می کرد تا شهردار را از نزدیک ببیند و خوشبختانه امروز با وقتی که آقای شهردار لطف کرده و در شلوغی روزهای پایانی امسال و آغاز سال جدید در اختیار خانم کوچولوی ما گذاشتند، به این خواسته اش رسید، که این برای ما بعنوان خانواده ای از مردم این شهر خیلی ارزشمند است.

دختر بچه شهردار میانه

خرده فروش شهردار میانه نیز در این دیدار به یاشنا کوچولو، گفت: یاشنا خانم، ما در اینجا همه همسایه های شما را دوست داریم و برایشان احترام قائل هسیتم، چون همه شهروندان یک شهر باید برای شهردار آن ارزشمند و مهم باشند. امسال خیلی دوست داشتیم خواسته شما را برآورده کنیم، امّا متأسفانه نشد و ما هم به اندازه شما از این موضوع ناراحت ماندیم، ولی حالا که تا اینجا تشریف آورده اید این خبر خوش را به شما می دهم؛ خیابانی که شما از آن به خانه می روید پس از عید قطعاً آسفالت خواهد شد و شخصاً قول می دهم که این کار با توجه به بودجه سال ۹۴ و هزینه گذاری جهت آسفالت ریزی کامل منطقه با همدلی و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر و هماهنگی با اداره آب و فاضلاب صورت می پذیرد.

حال بعد از گذشت ۸ ماه از این داستان گویا این خانم کوچولو باز قصد مراجعه به شهرداری میانه را کرده است. ولی این بار نه برای استیضاح و گله مندی از وضع خیابان ها، بلکه برای تشکر و پس گرفتن استیضاح خود از شهردار، خانم کوچولوی دانش آموز پس از آسفالت ریزی سراسری خیابانهای شهرک اندیشه صبح یک روز پنجشنبه ۲۵ مهر ماه ۹۴ به شهرداری میانه آمد،

یاشنا خانم صبح امروز به همراه پدرش درحالی که یک بسته شیرینی در دست داشت برای دومین بار وارد اتاق شهردار شد و از اینکه بعد از مراجعه اول و درخواست از آقای شهردار، خیابانهای شهرک اندیشه و محل زندگی شان به صورت کامل آسفالت گردیده، با زبان کودکانه از طرف هم مدرسه ای ها و هم محله ای هایش از شهردار و پرسنل زحمت کش شهرداری تشکر کرد.

دختر بچه شهردار میانه

فرای مد نظر قرار دادن جنبه های احساسی و عاطفی ماجرا که لبه عقیده نگارنده مطلب در حیطه وظایف ذاتی مجموعه شهرداری ها نمی گنجد، بایستی گفت در این قبیل موارد پایگاه خبری میانا به عنوان چشم بینا و ناظر بر عملکرد مسئولین تلخی انتقاد خود را بر شیرینی تعریف و تمجید روابط عمومی سازمان و یا اداره مربوط ترجیح داده و قصد دارد تا ضمن نگاه موشکافانه و دقیق نسبت به این مسئله ابعاد دیگری از داستان را برای مخاطبین خود آشکار سازد.

مطالب مندرج در وب سایت شهرداری که همواره با خواست و نظر مسئولین بالادستی و بخصوص شهردار در این وب سایت قرار داده می شود به نوعی تهیه و تنظیم می گردد تا رضایت مندی کارکنان شهرداری و هدفی که به خاطر آن خبر منتشر می شود، رعایت و به شکلی مطلوب به گام آنان شیرین گردد.

اما درجه بندی اخبار سازمان و نوع نگرش به آن از سوی مردم عادی و شهروندان با افکار درج کنندگان آن اندکی متفاوت است، زیرا که خواننده مطلب اولین سوالی که به ذهنش خطور می کند این است که چرا نقاط ضعف شهرداری در این قبیل موارد به میان نمی آید و سر و ته ماجرا با یک عذر خواهی نمادین شهردار در یک خبر به باد فراموشی سپرده می شود.

برای مثال جلسه چند روز گذشته شورای اداری شهرستان میانه که در آن حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه به صراحت از شورای شهر و شهرداری میانه خواست تا با جدیت تمام با مسئله ساخت و ساز های غیر مجاز حاشیه شهر برخورد داشته باشند. مواردی این چنین که بیان تک تک آنها نیاز به وقت و فرصت کافی به منظور واکاوی علت های بی نتیجه ماندن طرح های عمرانی از سوی مجموعه شورای شهر و شهرداری است.

شهرداری میانه

آب و تاب های رسانه های که این روزه ها بیشتر شاهد آن هستیم زائیده فکر افرادی است که در راه اهداف و خواسته های سازمان متبوع خویش قدم برداشته و هیچ گونه توجهی بر قراری کانال ارتباطی و تعامل سازنده در جهت فراهم ساختن فضایی به منظور پاسخ گویی مسئولین به سوالات مردم و رسانه ها نیستند.

در حالی که در طی چند سال گذشته شهر میانه همواره به جهت زیر ساختی دچار مشکل بوده است، مشاهده می شود که وعده های شهردار میانه در بهبود وضعیت ترافیک شهر و ایجاد پارکینگ طبقاتی و یا ساخت مجتمع های تجاری و تفریحی و همچنین تحول در مبلمان و فضای سبز شهری در کنار طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله در احداث میدان ورودی شهر از سمت زنجان و کمربندی ساحلی و همچنین بلاتکلیف ماندن فضاهای سبز و بازسازی و گسترش آن و همچنین عدم رسیدگی به بناهای تاریخی و بسته ماندن درب تنها موزه شهر از جمله مواردی است که حلقه گمشده این به ظاهر خبر جنجالی به شمار می رود.

هر چند در کنار این موضوعات سوالات برخی از اعضای شورای شهر که سال گذشته تصمیم به استیضاح شهردار را داشتند نیز به مجموع سوالات و ابهامات موجود در خصوص عملکرد شهردار میانه افزوده خواهد شد، اما بایستی گفت اگر مشکلات شهر میانه با مراجعه دختر و پسر بچه های کوچکی همچون یاشنا خانوم حل و فصل خواهد شد.

 پس همه کودکان دست به دست هم دهیم به مهر تا میانه خویش را کنیم آباد!

انتهای پیام/

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۴ نظر

  1. پس همه کودکان دست به دست هم دهیم به مهر تا میانه خویش را کنیم آباد!

     

    یک جنبش درست کنیم تا این طفل معصومها پیش قدم بشوند شهرو اباد کنند. از بزرگترهاشون خیری ندیدیم.

  2. حجت الله رجبی

    حالا که بحمد الله حرف یاشنا خانم خریدار داره پس از ایشون تقاضا می کنیم یه زحمت دیگه بکشه و برای بار سوم به شهردار محترم گوشزد کنه که مردم شهرک اندیشه از وضعیت فاجعه بارفاضلاب و جوی های متعفن شهرک به ستوه آمده اند!!!

    با تشکر از یاشنا خانم

  3. از طرف همسایگان کوچه نجاران و خودم

    جناب اقای خرده فروش شهردار محترم دست فروشی در شهر ما بیداد می کنه البته بیچاره ها چاره ای ندارند چون کار نیست محله ما کوچه نجاران خیلی شلوغ شده لطفا فکری بکنید زیبا سازی هم نشده اون هم مرکز شهر جنب بازار بزرگ میانه  شبها موشها در این خیابان جولان می دهند مخصوصا جلو داروخانه دکتر حقیقی گویا دارو لازم دارند   ثالثا با ماشین هم نمی تونیم رفت و امد بکنیم پیشنهاد می کنم به عنوان عضوی از اعضای شهر مثل خیابان تربیت تبریز فقط کسانی که ساکن این محل هستند با ماشین شخصی وارد شوند تا خدای نکرده اتفاقی برای عزیزان پیش نیاد  از اینکه حوصله کردید و وقت گرانقدر خویش را در اختیار ما گذاشتید صمیمانه سپاسگزارم . و من ا… توفیق

  4. پور حنیفه

    سلام جناب آقای شهردار تشکر از این  تبلیعات زیرکانه تان بنده از اردیبهشت ماه جهت ترمیم آسفالت خیابان هفت بارها مراجعه کردم وهر بار وعده وعید فردا پس فردا دادید  وهنوز هم چاله ها مثل جنابعالی پابر جاست چکونه باور کنیم با حرف یک بچه کل خیابانهای شهرک اراآسففالت کردید. احسن بر شماشما معجزه کردید نه دختره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *